Leczenie zaburzeń wzwodu i potencji męskiej

Zdolność do osiągania wzwodu jest jednym z najważniejszych czynników warunkujących zdrowie mężczyzny. Zaburzenia na tej płaszczyźnie uniemożliwiają odbycie satysfakcjonującego stosunku płciowego, co dla wielu mężczyzn jest powodem do wstydu, ponieważ rzutuje to również na jakość życia ich partnerek.

Przyczyny zaburzeń potencji u mężczyzn

Przyczyn zaburzeń potencji męskiej może być kilka. Bardzo często związane są one ze stresem, nadużywaniem alkoholu, paleniem papierosów, zbyt małą aktywnością fizyczną i nieodpowiednią dietą. Problemy pojawiają się również przy zaburzeniach hormonalnych – zbyt małej ilości testosteronu i nadmiaru prolaktyny – oraz zażywaniu niektórych leków, ale może to być także zwyczajna blokada psychiczna.

W przypadku zaburzeń wzwodu i potencji męskiej warto udać się do lekarza urologa, który na podstawie konsultacji urologicznych, wywiadu oraz badań postawi odpowiednią diagnozę i zajmie się leczeniem choroby związanej z układem moczowo-płciowym. Podczas wizyty w gabinecie urologicznym pacjent zostanie wypytany m.in. o ewentualne problemy z oddawaniem moczu, aktywność seksualną, stosowanie leków oraz występowanie w rodzinie chorób, na które narażeni są mężczyźni – nowotwór jądra, prostaty lub pęcherza moczowego.

Diagnozowanie zaburzeń erekcji

Aby dokładnie zdiagnozować zaburzenia erekcji, należy wykonać także badanie palpacyjne, które ma na celu znalezienie ewentualnych zgrubień lub guzków, a następnie badanie przez odbyt i USG jąder oraz naczyń krwionośnych miednicy. Badanie urologiczne nie powinno być przez mężczyzn lekceważone – lepiej potraktować je jako profilaktykę, ponieważ może ono wykazać poważniejsze zaburzenia, a nawet nowotwór gruczołu krokowego.