Home >> Oferta konsultacje urologiczne

Kiedy należy skorzystać z konsultacji urologicznej?

Lek. med. Piotr Kowalski prowadzi konsultacje urologiczne skierowane do pacjentów odczuwających dolegliwości ze strony układu moczowo-płciowego. Nie należy bowiem lekceważyć żadnych niepokojących objawów – mogą one świadczyć o takich chorobach jak np. nietrzymanie moczu, impotencja oraz nowotwory, a także wskazywać na zaburzenia, na przykład w funkcjonowaniu nerek, pęcherza i moczowodów.

Konsultacja urologiczna pomoże w wyjaśnieniu pewnych kwestii, a wiedza przekazana pacjentowi może przyczynić się do podjęcia profilaktyki medycznej. Im szybciej zostaną rozpoczęte działania, tym większe prawdopodobieństwo, że leczenie okaże się skuteczne i nieinwazyjne.

Co powinno skłonić do wizyty u urologa?

Na wizytę do urologa warto udać się w momencie wystąpienia niepokojących zmian przy oddawaniu moczu. Czujność powinno wzbudzić:

• pojawienie się ropy lub krwi,
  • zmiana barwy na ciemniejszą,
  • zmiana w ilości oddawanego moczu,
  • swędzenie i pieczenie cewki moczowej,
  • uczucie parcia na pęcherz.

Nie należy bagatelizować bólu w okolicach jąder, podbrzusza i dolnej części pleców. Porady urologiczne mogą być koniecznością wówczas, gdy pojawiają się obrzęki jąder i prącia, a także nóg.

Lek. med. Piotr Kowalski prowadzi konsultacje urologiczne gabinetach w Łodzi, Radomsku, Piotrkowie Trybunalskim, Łowiczu oraz Skierniewicach.

Konsultacje urologiczne jako wstęp do leczenia

Konsultacje urologiczne są ważne – stanowią pierwszy krok w stronę diagnostyki, a następnie leczenia raka prostaty, leczenia zaburzeń wzwodu, guzów jąder, zapalenia pęcherza moczowego czy innych chorób.

Przebieg wizyty konsultacyjnej w gabinecie urologicznym

Diagnostyka i leczenie chorób urologicznych to proces, który najczęściej rozpoczyna się od wizyty konsultacyjnej, w trakcie której przeprowadzany jest wywiad lekarski oraz wykonywane są podstawowe badania. To pierwszy krok, po którym lekarz w razie potrzeby może zlecić kolejne jednym z nich jest m.in. badanie USG prostaty. Konsultacje mają również wymiar profilaktyczny.

Wizyta u urologa nie wymaga specjalnego przygotowania ze strony pacjenta, jej istotą wizyty jest udzielenie szczegółowych odpowiedzi na wszystkie pytania oraz uzyskanie wyczerpujących porad urologicznych dotyczących chorób układu moczowego i płciowego.

Konsultacja urologiczna pomoże w wyjaśnieniu pewnych kwestii, a wiedza przekazana pacjentowi może przyczynić się do podjęcia profilaktyki medycznej. Im szybciej zostaną rozpoczęte działania, tym większe prawdopodobieństwo że leczenie prostaty, guzów jąder czy innych chorób okaże się skuteczne lub nie będzie wcale potrzebne.