Konsultacje urologiczne

Lek. med. Piotr Kowalski prowadzi konsultacje urologiczne skierowane do pacjentów odczuwających dolegliwości ze strony układu moczowo-płciowego. Nie należy bowiem lekceważyć żadnych niepokojących objawów – mogą one świadczyć m.in. o takich chorobach jak np. nietrzymanie moczu, impotencja, nowotwory czy wskazywać na pewne zaburzenia, np. w funkcjonowaniu nerek, pęcherza, moczowodów.

Konsultacje urologiczne – wstęp do leczenia

Konsultacje urologiczne są ważne – stanowią pierwszy krok w stronę diagnostyki, a następnie leczenia raka prostaty, leczenia zaburzeń erekcji, leczenia guzów jąder, zapalenia pęcherza moczowego czy innych chorób.

Konsultacje w gabinecie urologicznym – przebieg

Konsultacje prowadzone są w gabinecie urologicznym. Ze strony pacjenta nie wymagają specjalnego przygotowania. Istotą wizyty jest udzielenie szczegółowych odpowiedzi na wszystkie pytania oraz wyczerpujących porad urologicznych dotyczących chorób układu moczowego i płciowego.

Kiedy należy udać się po poradę urologiczną?

Konsultacja urologiczna pomoże w wyjaśnieniu pewnych kwestii, a wiedza przekazana pacjentowi może przyczynić się do podjęcia profilaktyki medycznej. Im szybciej zostaną rozpoczęte działania, tym większe prawdopodobieństwo że leczenie prostaty, guzów jąder czy innych chorób okaże się skuteczne lub nie będzie wcale potrzebne.

Na konsultację urologiczną warto udać się w momencie wystąpienia niepokojących zmian przy oddawaniu moczu. Czujność powinno wzbudzić:

• pojawienie się ropy lub krwi
  • zmiana barwy na ciemniejszą
  • zmiana w ilości oddawanego moczu
  • swędzenie i pieczenie cewki moczowej
  • uczucie parcia na pęcherz.

Nie należy bagatelizować bólu w okolicach jąder, podbrzusza i dolnej części pleców. Porady urologiczne mogą być koniecznością wówczas, gdy pojawiają się obrzęki jąder i prącia, a także nóg.

Konsultacje urologiczne prowadzone są w gabinecie w Łodzi, Radomsku, Piotrkowie Trybunalskim, Łowiczu oraz Skierniewicach.