Z jakimi objawami należy zgłosić się do urologa?

Wizyta u lekarza nie wzbudza zazwyczaj pozytywnych skojarzeń. Oznacza bowiem, że odczuwamy problemy zdrowotne, które wymagają ingerencji specjalisty. W zależności od rodzaju schorzenia należy skontaktować się z innym lekarzem. Z jakimi objawami należy zgłosić się do urologa? W naszym artykule omawiamy ten temat.

Czy zajmuje się urolog?

Urolog jest lekarzem, który zajmuje się schorzeniami układu moczowo-płciowego u mężczyzn, a także układu moczowego u kobiet. Nie jest więc prawdą twierdzenie, że jest on specjalistą, do którego mogą udać się jedynie Panowie.

Co ważne, urologia to specyficzna dziedzina, która obejmuje nie tylko leczenie już zaistniałych schorzeń, ale również szeroko pojętą profilaktykę. Ma to szczególne znaczenie w przypadku mężczyzn po czterdziestym roku życia, którzy powinni zgłosić się na wizytę obligatoryjnie. Jest to tym ważniejsze, jeśli w ich rodzinie pojawiły się wcześniej schorzenia takie jak m.in. przerost prostaty, czy nowotwór.

Kiedy warto skorzystać z pomocy urologa?

Objawy, które powinny nas skłonić do wizyty u urologa to schorzenia, takie jak częstomocz, parcie na pęcherz, problemy z trzymaniem moczu, ból, pieczenie w okolicach krocza, ból podczas wytrysku, uszkodzenia mechaniczne narządów płciowych, problemy skórne w okolicach narządów płciowych, krew w spermie, krew w moczu, problemy z uzyskaniem lub utrzymaniem erekcji, a także częste zakażenie układu moczowego.

Urolog zajmuje się leczeniem chorób układu moczowo-płciowego. Chodzi m.in. o schorzenia zewnętrznych narządów płciowych (stulejka, wodniak jądra, wnętrostwo, załupek), stany zapalne narządów płciowych (męskich i żeńskich), stany zapalne dróg moczowych, zaburzenia pracy pęcherza (popuszczanie moczu, zaleganie moczu), kamica układu moczowego, krwiomocz, żylaki powrózka nasiennego, torbiele nerek, łagodny przerost stercza, zaburzenia erekcji, nowotwór prostaty, nowotwory jąder, nowotwory nerek, a także nowotwory pęcherza moczowego.

Kluczowe znaczenie ma więc obserwacja naszego ciała i szybkie skontaktowanie się ze specjalistą.