Pierwsze objawy zapalenia pęcherza. Na co zwrócić uwagę?

Zapalenie pęcherza moczowego to tak naprawdę stan zapalny błony śluzowej pęcherza moczowego. Powodem schorzenia jest głównie namnażanie się bakterii, które dostają się do pęcherza poprzez cewkę moczową. Jakie są pierwsze objawy choroby? I jak sobie z nią radzić?

Jakie są początkowe objawy zapalenia pęcherza moczowego?

Pierwsze objawy, które powinny zapalić w naszej głowie lampkę alarmową to przede wszystkim:

• wzmożone oddawanie moczu
  • uczucie pełnego pęcherza mimo oddania moczu,
  • ból podczas oddawania moczu,
  • pieczenie podczas oddawania moczu,
  • nieprzyjemny zapach moczu,
  • niekontrolowane oddawanie moczu.

W niektórych sytuacjach pojawia się także krwiomocz, ból w okolicy lędźwiowej kręgosłupa oraz gorączka.

Należy jednak podkreślić, że istnieje tzw. bezobjawowe zapalenie pęcherza, które występuje przede wszystkim u seniorów i kobiet ciężarnych. Brak specyficznych objawów sprawia, że choroba jest trudna do zdiagnozowania. Ma ona jednak bardzo negatywne skutki – może prowadzić nawet do sepsy.

Szybkie leczenie zapalenia pęcherza jest bardzo ważne. Brak reakcji skutkuje cięższym przebiegiem dolegliwości, a nawet “cofaniem” się infekcji np. do nerek.

Zapalenie pęcherza moczowego – jak sobie radzić?

Zapalenie pęcherza moczowego to uciążliwe schorzenie, z którym należy walczyć od razu. W przypadku początkowych dolegliwości skuteczne mogą okazać się domowe sposoby, takie jak ciepłe okłady, czy przyjmowanie dużej ilości płynów. Niekiedy konieczne jest jednak włączenie leków z furaginą lub antybiotyków.

Warto jednak pamiętać, że jeśli choroba nawraca, należy skorzystać z dodatkowej pomocy. Fachowej porady udziela urolog, czyli specjalista zajmujący się leczeniem układu moczowego. Dzięki jego wsparciu możemy pozbyć się uciążliwych dolegliwości już na zawsze.