Jak wygląda wizyta u urologa?

Lista dolegliwości, z jakimi można zgłosić się do urologa, jest bardzo długa. Chodzi m.in. o ból podbrzusza, obrzęk jąder, problemy z oddawaniem moczu, zmianę zabarwienia moczu, swędzenie i pieczenie. Jednak jak przebiega wizyta u tego specjalisty?

Jak przebiega wizyta u urologa?

Przebieg wizyty w naszym prywatnym gabinecie urologicznym Łódź jest uzależniony od dolegliwości, z którymi zgłasza się pacjent.

Rozmowa ze specjalistą rozpoczyna się od zebrania dokładnego wywiadu dotyczącego odczuwanych objawów, niepokojących sygnałów i chorób towarzyszących. Warto przygotować również listę przebytych operacji i przyjmowanych leków. W czasie wywiadu kluczowe znaczenie ma otwartość i szczerość dotycząca naszego stanu zdrowia.

Następnie lekarz może przejść do badania podbrzusza i narządów płciowych. W przypadku panów jedną z podstawowych metod oceny jest badanie przez odbytnicę. Jedną z najczęstszych technik jest również USG z wypełnionym pęcherzem.

Inne badania wykorzystywane przez urologów to badanie palpacyjne, ocena zewnętrznych narządów płciowych, badanie urodynamiczne, urografia, a także cystoskopia.

Jak przygotować się do wizyty u urologa?

Wizyta u urologa nie powinna być tematem tabu ani czymś, co wywołuje negatywne emocje, w tym wstyd lub strach. W przypadku niepokojących objawów warto jak najszybciej skorzystać z profesjonalnej pomocy i zadbać o swoje zdrowie.

Co można zrobić, by przygotować się do wizyty? Warto pamiętać o wykonaniu podstawowych badań, takich jak badania moczu, badania krwi i jeśli istnieje taka możliwość również badania USG. Wyniki, które przedstawimy specjaliście powinny być jak najbardziej aktualne, by ułatwić ocenę sytuacji.

Ważne jest również zadbanie o higienę i założenie ubrań, które umożliwią ich wygodne zdjęcie.